Å tegne i rommet

Billedkunstner Kjell Varvin har laget prosjektet ”Ustabile variabler”.
Han brukte figurer som han kalte variabler, og satt dem sammen i mange forskjellige kombinasjoner. Han tok bilde av dem, og bildene ble til en utstilling.
Punkt Ø og Østfold kulturutvikling ønsker å utfordre elever til å arbeide på samme måte som Varvin. Kunstneren sender mange forskjellige figurer til elevene, og elevene bygger opp kunstverk i forskjellige kombinasjoner etter eget hode. Når dette samtidig vil gjentas av tusenvis av elever på 5.-7. trinn vil det oppstå flere hundre mulige løsninger, nettopp fordi hver situasjon er unik.
Elevenes verker blir fotografert og blir lagt ut som en internettbasert utstilling.

http://ostfold.ksys.no/produksjon_11535

http://tegneirommet.wordpress.com/

2011»
JanuaryFebruaryMarchApril
MayJuneJulyAugust
SeptemberOctoberNovemberDecember
«2012»
JanuaryFebruaryMarchApril
MayJuneJulyAugust
SeptemberOctoberNovemberDecember
«2013»
JanuaryFebruaryMarchApril
MayJuneJulyAugust
SeptemberOctoberNovemberDecember
«2014»
JanuaryFebruaryMarchApril
MayJuneJulyAugust
MTOTFLS
    
1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

10

 

11

 

12

 

13

 

14

 

15

 

16

 

17

 

18

Østfold

19

Østfold

20

Østfold

21

Østfold

22

Østfold

23

Østfold

24

Østfold

25

Østfold

26

Østfold

27

Østfold

28

Østfold

29

Østfold

30

Østfold

31

Østfold

       
September
MTOTFLS
1

Østfold

2

Østfold

3

Østfold

4

Østfold

5

Østfold

6

Østfold

7

Østfold

8

Østfold

9

Østfold

10

Østfold

11

Østfold

12

Østfold

13

Østfold

14

Østfold

15

Østfold

16

Østfold

17

Østfold

18

Østfold

19

Østfold

20

Østfold

21

Østfold

22

Østfold

23

Østfold

24

Østfold

25

Østfold

26

Østfold

27

Østfold

28

Østfold

29

Østfold

30

Østfold

     
October
MTOTFLS
  
1

Østfold

2

Østfold

3

Østfold

4

Østfold

5

Østfold

6

Østfold

7

Østfold

8

Østfold

9

Østfold

10

Østfold

11

Østfold

12

Østfold

13

Østfold

14

Østfold

15

Østfold

16

Østfold

17

Østfold

18

Østfold

19

Østfold

20

Østfold

21

Østfold

22

Østfold

23

Østfold

24

Østfold

25

Østfold

26

Østfold

27

Østfold

28

Østfold

29

Østfold

30

Østfold

31

Østfold

  
November
MTOTFLS
     
1

Østfold

2

Østfold

3

Østfold

4

Østfold

5

Østfold

6

Østfold

7

Østfold

8

Østfold

9

Østfold

10

Østfold

11

Østfold

12

Østfold

13

Østfold

14

Østfold

15

Østfold

16

Østfold

17

Østfold

18

Østfold

19

Østfold

20

Østfold

21

Østfold

22

Østfold

23

Østfold

24

Østfold

25

Østfold

26

Østfold

27

Østfold

28

Østfold

29

Østfold

30

Østfold

       
December
MTOTFLS
1

Østfold

2

Østfold

3

Østfold

4

Østfold

5

Østfold

6

Østfold

7

Østfold

8

Østfold

9

Østfold

10

Østfold

11

Østfold

12

Østfold

13

Østfold

14

Østfold

15

Østfold

16

Østfold

17

Østfold

18

Østfold

19

Østfold

20

Østfold

21

Østfold

22

Østfold

23

Østfold

24

Østfold

25

Østfold

26

Østfold

27

Østfold

28

Østfold

29

Østfold

30

Østfold

31

Østfold

    
«2015»
JanuaryFebruaryMarchApril
MayJuneJulyAugust
SeptemberOctoberNovemberDecember
«2016»
JanuaryFebruaryMarchApril
MayJuneJulyAugust
SeptemberOctoberNovemberDecember
«2017»
JanuaryFebruaryMarchApril
MayJuneJulyAugust
SeptemberOctoberNovemberDecember
«2018»
JanuaryFebruaryMarchApril
MayJuneJulyAugust
SeptemberOctoberNovemberDecember
«2019
JanuaryFebruaryMarchApril
MayJuneJulyAugust
SeptemberOctoberNovemberDecember
Å tegne i rommet

Info

Størrelse

  • Antall kolli: 2
  • KG per kolli: ca 10
  • Kassestørrelse: ca 2 * 1,2 x 0,5 m
  • Kubikk: ca 2
  • Max antall elever: 25
  • Romlige krav: Klasserom
  • Transport: Kassebil
  • Tid opprigg: ca 1 time
  • Tid nedrigg: ca 1 time
  • Bærehjelp: Minimum 1 voksen

Kostnader:

Dks-honorar til en formidler pluss reise, frakt og diett

Programlengde:

90 min

Formidling:

Hvordan kan man tegne i rommet? Eller rettere sagt hvordan kan man lage tegninger i tredimensjonal form? Svaret er tilsynelatende enkelt: - Ved å ta i bruk et hjørne i rommet som et blankt ark - Ved å bruke ulike geometriske gjenstander, to og tredimensjonale - Ved å bruke seg selv som tegneredskapet, som blyant - Ved å plassere gjenstandene i forhold til hverandre i en komposisjon Vi kaller det et blankt ark fordi det er en tegning vi skal arbeide med, men fra å tegne på todimensjonale ark med blyant, trekkes linjer og former ut i rommet ved hjelp av tredimensjonale objekter. Kroppen og dens bevegelser blir det nye tegneredskapet.

Lærerveiledning:

Last ned alle dokumenter og bilder knyttet til produksjonen.

Kontakt:

Målgruppe:

5. - 7. trinn,

Kategori:


Produsent:

Østfold

Rapportér

Printervennlig versjon