Mystiske landskap: Naturen som motiv i samtidskunsten

Hva er et landskap? Eller hva ser vi i et landskap? Det kan være vi ser fjell, vann, enger, trær, kanskje noen hus og mennesker også? Landskap er natur, men det handler også om menneskets plass i denne naturen og vårt samspill med den. Synet på naturen og vår plass i den har kommet til uttrykk gjennom landskapsmotivet i kunsten.

2011»
JanuaryFebruaryMarchApril
MayJuneJulyAugust
SeptemberOctoberNovemberDecember
«2012»
JanuaryFebruaryMarchApril
MayJuneJulyAugust
SeptemberOctoberNovemberDecember
«2013»
JanuaryFebruaryMarchApril
MayJuneJulyAugust
SeptemberOctoberNovemberDecember
«2014»
JanuaryFebruaryMarchApril
MayJuneJulyAugust
SeptemberOctoberNovemberDecember
«2015»
JanuaryFebruaryMarchApril
MayJuneJulyAugust
SeptemberOctoberNovemberDecember
«2016»
JanuaryFebruaryMarchApril
MayJuneJulyAugust
SeptemberOctoberNovemberDecember
«2017»
JanuaryFebruaryMarchApril
MayJuneJulyAugust
SeptemberOctoberNovemberDecember
«2018»
JanuaryFebruaryMarchApril
MayJuneJulyAugust
SeptemberOctoberNovemberDecember
«2019»
JanuaryFebruaryMarchApril
MayJuneJulyAugust
SeptemberOctoberNovemberDecember
«2020
JanuaryFebruaryMarchApril
MayJuneJulyAugust
SeptemberOctoberNovemberDecember

Info

Størrelse

  • Antall kolli: 5
  • KG per kolli: 30
  • Kassestørrelse: 156 x 196 x 26 cm
  • Kubikk: (krever stor kassebil)
  • Max antall elever: 30
  • Romlige krav: Klasserom el.l.

Formidling:

Utstillingen tar for seg en tradisjon innenfor kunsthistorien belyst gjennom samtidskunsten. Gjennom landskapsmotivet ønsker vi å fokusere på naturens betydning for den norske identiteten og gjennom dette skape refleksjoner rundt hvordan vi forholder oss til naturen i dag og vår plass i den. Gjennom en variasjon av uttrykk og medier ønsker vi å utvide forståelsen for kunstbegrepet og vise til den evnen av undring og refleksjon som kunst har.

Lærerveiledning:

Last ned alle dokumenter og bilder knyttet til produksjonen.

Kontakt:

Målgruppe:

1. - 4. trinn,

Kategori:


Produsent:

Østfold

Rapportér

Printervennlig versjon